تحصیل در اوکراین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 67
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 252
:: بازدید ماه : 2249
:: بازدید سال : 18936
:: بازدید کلی : 92634

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

تحصیل در اوکراین
شنبه 29 آبان 1400 ساعت 19:51 | بازدید : 402 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

شرایط سنی برای تحصیل در اوکراین
طبق قوانین سیستم آموزشی این کشور، تحصیل در اوکراین شرایط سنی خاصی را برای دانشجویان بین المللی تعیین نمی کند، اما اقدام به موقع در سن مناسب برای دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی از دانشگاه های اوکراین تاثیر مثبتی دارد. با این حال، برخی از دانشگاه ها در رشته های خاص شرایط سنی و معدل را ارائه می دهند.

 

شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در اوکراین
طبق قوانین آموزشی در برخی از دانشگاه ها، آموزش پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین دارای شرایط سنی است. شرط سنی و فاصله تحصیلی دانشگاه ها متفاوت است، اما در اکثر این موسسات آموزشی، سن 17 تا 25 سال مناسب ترین زمان برای درخواست پذیرش است.

 

مزایای تحصیل در اوکراین
دانشگاه های اوکراین مانند سایر کشورهای اروپایی در برنامه های انتقال دانشجو شرکت کرده اند. بنابراین موسسات آموزشی این کشور می توانند نقش سکوی پرتاب برترین دانشگاه های اروپایی را ایفا کنند.

همانطور که گفتیم برای ورود به دانشگاه های اوکراین باید در آزمون ورودی شرکت کرد. در صورتی که امتیاز کسب شده از این آزمون بیش از 5 باشد، متقاضی واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در اوکراین خواهد بود. در این صورت بسیاری از خوابگاه ها و امکانات رفاهی به صورت رایگان در اختیار دانشجو قرار می گیرد.

تحصیل در اوکراین به زبان های اوکراینی، روسی و انگلیسی ارائه می شود. اگر متقاضی به زبان های اوکراینی و روسی تسلط نداشته باشد، می تواند دانشگاه های انگلیسی زبان را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. زبان تحصیل در دانشگاه ها محدودیتی در انتخاب رشته ایجاد نمی کند. بسیاری از دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور نیز در رشته علوم پزشکی دانشجو می پذیرند.

تحصیل در اوکراین مستلزم گذراندن دوره آزمایشی است.

خدمات و تسهیلات دانشجویی بین المللی به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی در طول تحصیل در اوکراین ارائه می شود. پوشش بیمه دانشجویی برای کلیه متقاضیان الزامی است. اگرچه در ابتدا حدود 100 دلار به عنوان بیمه دانشجویی دریافت می شود. اما از این پس تمامی خدمات درمانی و بهداشتی به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

کارت دانشجویی دانشگاه های اوکراین مانند کارت معتبر است. با این کارت تمامی دانشجویان می توانند از تخفیف های قابل توجهی در خدمات تفریحی مانند تفرجگاه ها، جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و رستوران ها بهره مند شوند.

دانشجویان تمام سطوح دانشگاهی در اوکراین نیز می توانند روی درآمد حاصل از کار دانشجویی حساب کنند. البته دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در این کشور طبق قوانین خاصی می توانند همزمان با تحصیل، سابقه کار خود در اوکراین را در پرونده مهاجرتی خود ثبت کنند.

کار دانشجویی در دوره دانشگاه های اوکراین
کار دانشجویی پاره وقت و حتی تمام وقت می تواند همزمان با تحصیل در اوکراین انجام شود. طبق قوانین مهاجرت و سیستم آموزشی این کشور، دانشجویان بین المللی تنها مجاز به کار پاره وقت در حین تحصیل در اوکراین با ویزای دانشجویی اوکراین هستند. برای این منظور دانشجو ابتدا باید پس از شروع دوره برای دریافت مجوز از دانشگاه و سپس از اداره کار و پلیس اوکراین اقدام کند.

دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به کار تا 10 ساعت در هفته هستند.قوانین مهاجرتی این کشور به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجازه می دهد 20 ساعت در هفته کار کنند و دانشجویان دکترا می توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند. البته، بسته به قوانین دانشگاه، می توانید مجوز کار طولانی تری دریافت کنید. برخی از دانشگاه ها نیز مجوز کار تا 40 ساعت را برای مدرک لیسانس ارائه می دهند. بنابراین یافتن شغل مناسب با درآمد کافی می تواند بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی و تحصیل در اوکراین را پوشش دهد.

 

گرفتن پذیرش از دانشگاه های اوکراین
برای دریافت پذیرش پس از در نظر گرفتن رشته تحصیلی خاص، متقاضی باید در دوره پاتفک شرکت کند. در این مرحله متقاضی باید زبان آموزشی رشته مورد نظر خود را تحقیق کند تا بتواند رشته پاتفک را به زبان آموزشی دانشگاه (اوکراینی یا روسی) انتخاب کند. دوره پاتفک به زبان های اوکراینی و روسی برگزار می شود و نیازهای متقاضی را پوشش می دهد. البته باید در نظر داشت که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور نیازی به شرکت در دوره پاتفک نیست; اما امکان حضور مستقل در کالج های آمادگی کنکور وجود دارد.

در دوره پاتفک زبان روسی یا اوکراینی به متقاضی آموزش داده می شود. انتخاب رشته به زبان اوکراینی یا روسی به عهده متقاضی می باشد، در واقع رشته تحصیلی آینده متقاضی تعیین کننده زبان دوره می باشد.

این دوره شامل دو ترم است. در ترم اول درس زبان به صورت انحصاری (روسی یا اوکراینی) و در ترم دوم بسته به رشته تحصیلی دانشجو دروس خاصی تدریس می شود. به عنوان مثال برای انتخاب رشته های مهندسی در ترم دوم درس پاتفک دروس فیزیک، شیمی، نقشه کشی، ریاضی و ... مرور می شود. متقاضی در پایان دوره در آزمون شرکت می کند و در صورت کسب نمره قبولی مدرک پاتفک دریافت می کند.

پس از این دوره، متقاضی آمادگی شرکت در آزمون ورودی دانشگاه را دارد. نمره نهایی دانشجو تعیین کننده رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل وی خواهد بود. در صورت کسب نمره بالا، دانشجو می تواند امیدوار باشد که در اوکراین به صورت رایگان تحصیل کند! اما این پایان راه نیست. برای دریافت پذیرش نهایی از دانشگاه و شروع دوره تحصیلی در رشته مورد نظر، باید ویزای دانشجویی اوکراین به همراه مدارک خاصی به دانشگاه ارسال شود.

 

اخذ ویزای تحصیلی اوکراین
درخواست ویزای دانشجویی اوکراین نیاز به دعوت نامه دارد. در صورت قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، دعوتنامه تحصیلی برای متقاضی صادر می شود که مهمترین مدرک برای درخواست ویزای تحصیلی اوکراین می باشد. البته برخی از موسسات معتبر نیز از وزارت آموزش و پرورش یا سازمان امور جوانان دعوتنامه تحصیلی صادر می کنند.

برای درخواست ویزای اوکراین، دعوتنامه باید به همراه فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجویی، مدارک تحصیلی قبلی، پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت و مدارک تحصیلی به سایت سفارت ارسال شود.

سفارت اوکراین مدارک اسکن شده متقاضی را ترجمه می کند بنابراین برای مدارک ویزای تحصیلی نیازی به ترجمه و مهر دادگاه نیست. اما نکته در این مرحله تعادل بین مدارک و بررسی سوابق تحصیلی دانش آموز است; با ارسال سوابق تحصیلی به سفارت، ریز نمرات و وضعیت تحصیلی متقاضی توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه مستقر در سفارت اوکراین بررسی می شود..

 

دانشگاه های اوکراین
اگرچه در اروپا در رتبه هفتم قرار دارد. اما از نظر تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی، این کشور در رتبه چهارم اروپا قرار دارد. تحصیلات دانشگاهی در نظام آموزشی کشور به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شود. اگر متقاضی در آزمون ورودی کالج دولتی نمره 5 را کسب کند، 25 درصد بورسیه تحصیلی دریافت می کند.

اکثر دانشگاه های این کشور در مراکز استان ها واقع شده اند و امکانات کافی برای دانشجویان فراهم می کنند. این دانشگاه ها برای دانشجویانی که وارد شهر تحصیلی خارج از شهر یا حتی داخل کشور می شوند، مسکن محافظت شده ارائه می دهند. همچنین تهیه کتب و منابع آموزشی مورد نیاز کلیه دانشجویان ثبت نام شده بر عهده کتابخانه دانشگاه بوده و تهیه آنها به نوعی برای موسسه آموزشی الزامی می باشد.

سال تحصیلی در دانشگاه های اوکراین از اول سپتامبر آغاز می شود و تا نیمه دوم ژانویه ادامه دارد. دانشجویان تعطیلات خود را بعد از امتحانات پایان ترم تا ابتدای ترم بعد می گذرانند. ترم بعدی از فوریه شروع می شود و تا ژوئن ادامه دارد.

تعطیلات تابستانی معمولاً سه ماهه است و دانش آموزان می توانند در این مدت به صورت تمام وقت کار کنند. در پایان دوره برخی از رشته ها، کارآموزی نیز انجام می شود تا دانشجو برای ورود به بازار کار یا دوره بعدی تحصیلی آماده شود.

لازم به ذکر است که برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی در سال های اخیر فرصت های تحصیلی بسیاری در این کشور بدون نیاز به آزمون ورودی دانشگاه ها در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

 

زبان تدریس در دانشگاه های اوکراین
بیش از 63000 دانشجوی بین المللی از 130 کشور در حال حاضر در این کشور تحصیل می کنند. به همین دلیل بسیاری از دانشگاه ها زبان آموزشی را بین المللی یا انگلیسی کرده اند. در 25 سپتامبر 2017، زبان تدریس بسیاری از دانشگاه های اوکراین به انگلیسی تغییر یافت. قبل از آن، اکثر دانشگاه ها به زبان اوکراینی و برخی به زبان روسی تدریس می کردند. اما امروزه برای تحصیل در اوکراین داشتن مدرک زبان انگلیسی کافی است.

برای تحصیل به زبان انگلیسی، باید مدرک معتبر و بین المللی زبان انگلیسی ارائه دهید. در صورتی که متقاضی مدرکی برای ارائه نداشته باشد یا نمره مورد نظر از دانشگاه ها روی مدرک تحصیلی وی نباشد، باید به مدت یک سال این زبان را در دانشگاه های انگلیسی بخواند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اوکراین
دوره های کارشناسی در دانشگاه های اوکراین بسته به رشته حدود 4 سال طول می کشد. وسعت و تنوع رشته های تحصیلی در حال حاضر دانشگاه های اوکراین در کشورهای اروپای شرقی صحبت می شود. پس از دریافت پیشنهاد شغلی، دانشجویان این دوره می توانند 10 تا 40 ساعت به صورت پاره وقت کار کنند تا بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در اوکراین را پوشش دهند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های اوکراین
دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های اوکراین بین 2 تا 5 سال طول می کشد. پذیرش در این دوره معمولا سخت نیست. کارشناسی ارشد عمدتا به زبان انگلیسی تدریس می شود و می توانید دوره پاتفک را برای تحصیل به زبان اوکراینی یا روسی بگذرانید.این دوره که بیشترین محبوبیت را در بین دانشجویان بین المللی دارد، برای متقاضیان بورسیه تحصیلی واجد شرایط نیز ارائه می شود. البته برای پوشش بخشی از هزینه ها می توانید روی کار دانشجویی هم حساب کنید.

 

تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های اوکراین
همانطور که در سیستم آموزشی بسیاری از کشورها، قوانین پذیرش برای دانشجویان دکتری با مقاطع قبلی متفاوت است. برای دریافت پذیرش در این مقطع، متقاضی باید با اساتید دانشگاه مورد نظر تماس گرفته تا در صورت رضایت، دعوتنامه تحصیلی دریافت کند. ارسال مقالات و نوشته های ارزشمند ISI می تواند توجه این افراد را به خود جلب کند. در این دوره 3 تا 5 ساله دانشجو می تواند به مدت 15 تا 40 ساعت در هفته همزمان با دوره به صورت پاره وقت کار کند. علاوه بر این، دانشجوی این مقطع برای انجام اموری در دانشگاه مانند تدریس، بورسیه تحصیلی دریافت می کند. گاهی اوقات این مبلغ بیشتر از هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین است!

 

هزینه تحصیل در اوکراین
تحصیل در اوکراین نسبت به بسیاری از کشورهای قاره اروپا ارزان تر است. ثبت نام در دانشگاه های اوکراین بستگی به رشته تحصیلی، نوع دانشگاه و شهر محل تحصیل دارد. اما به طور کلی شهریه سالانه دانشگاه های اوکراین بین 1000 تا 5000 یورو برآورد می شود. هزینه خوابگاه دانشگاه نیز بسته به نوع خوابگاه و دانشگاه ها حدود 300 تا 1000 یورو در ماه هزینه دارد.

 

تحصیل رایگان در اوکراین
دریافت بورسیه می تواند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در اوکراین را پوشش دهد. اما بسیاری از دانشجویان واجد شرایط می توانند بورسیه 100% از دانشگاه دریافت کنند و به صورت رایگان به تحصیل خود ادامه دهند. برای دریافت شرایط دقیق تحصیل رایگان در اوکراین، باید به وب سایت رسمی دانشگاه ها مراجعه کنید. شرایط سنی، آشنایی با زبان های اوکراینی و انگلیسی، پیشینه تحصیلی و تجربه تحقیقاتی مستقیماً دخیل هستند.

 

پس از تحصیل اقامت اوکراین را دریافت کنید
مانند بسیاری از کشورها، مهاجرت دانشجویی به اوکراین راهی برای دریافت مجوز اقامت است. بر اساس قانون مهاجرت اوکراین، استخدام پس از استخدام می تواند منجر به اخذ مجوز اقامت دائم شود. به همین دلیل است که کسب تجربه به عنوان دانشجو در اوکراین می تواند نقش مهمی در یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی داشته باشد. برای این منظور ابتدا باید ویزای تحصیلی اوکراین (نوع D) به ویزای کاری تبدیل شود و پس از استخدام تمام وقت و تمام وقت و پرداخت مالیات، شرایط درخواست اقامت فراهم شود. اوکراین. .

موقعیت جغرافیایی اوکراین در شمال دریای سیاه آب و هوای معتدل و معتدلی به آن بخشیده است.

 

آب و هوای اوکراین
همانطور که قبلا ذکر شد، قسمت های جنوبی این سرزمین از دریای سیاه وسیع و دریای آزوف تشکیل شده است. به همین دلیل دمای ملایمی در این کشور حاکم است. البته سواحل جنوبی کریمه آب و هوای نیمه گرمسیری دارد. آب و هوای اوکراین تحت تأثیر بادهای گرم و مرطوبی است که از دریاها و اقیانوس اطلس می وزد. شاید دلیل این امر این باشد که میانگین دمای سالانه در نواحی شمالی 5 تا 7 درجه بالای صفر و متوسط ​​دمای سالانه در نواحی جنوبی حدود 10 تا 13 درجه سانتیگراد است.

 

تابستان های اوکراین
بخش‌های جنوبی زمین مشرف به دریاها در طول سال دماهای گرم‌تر و آب و هوای معتدل‌تری را تجربه می‌کنند. افزایش دما در ماه آوریل برف ها را ذوب می کند و رودخانه ها طبیعی تر از همیشه جاری می شوند و طراوت را به طبیعت می بخشند. تابستان‌های اوکراین معمولاً خشک و آفتابی است. اما باران های شبانه در ساحل دریا را نمی توان نادیده گرفت. میانگین دمای تابستان در این سرزمین بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است.

 

زمستان های اوکراین
بخش‌های شمالی اوکراین در زمستان هوای سرد و یخی را تجربه می‌کنند. دمای 8 تا 12 درجه زیر صفر! در حالی که سواحل دریای سیاه در قسمت جنوبی کشور دمایی در حدود 0 درجه سانتیگراد دارد. در این زمان از سال بارندگی قابل توجهی در مناطق کوهستانی کریمه و کارپات ها رخ می دهد.

 

هزینه زندگی در اوکراین
با این حال، تحصیل و زندگی در اوکراین بسیار ارزان تر و ارزان تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است.

قبل از سفر و تحصیل در اوکراین باید هزینه های زندگی در این کشور را به دقت مطالعه کنید. به همین دلیل در ادامه به بررسی هزینه های اصلی زندگی یعنی هزینه غذا، مسکن و حمل و نقل پرداخته ایم. در این قسمت لازم به ذکر است که واحد پول اوکراین کدو حلوایی (هریونا) و کوپک است، اما در این مقاله از واحد پول اروپایی یورو استفاده کرده ایم تا آن را ملموس تر و قابل درک تر کنیم.

 

هزینه غذا در اوکراین
یک وعده غذایی در رستوران های متوسط ​​و نه چندان گران این کشور حدود 4.27 یورو هزینه دارد. به همین دلیل صرف سه وعده غذایی دو نفره در این نوع رستوران ها حدود 18.29 یورو برآورد شده است. البته با انتخاب رستوران های زنجیره ای فست فود می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید; یک وعده غذای فست فود در این رستوران ها حدود 3.05 یورو هزینه دارد. یک فنجان معمولی کاپوچینو حدود 0.88 یورو، یک بطری 330 میلی لیتری نوشیدنی پپسی حدود 0.43 یورو و یک بطری کوچک آب حدود 0.31 یورو قیمت دارد.

در خرید سوپرمارکت، یک بطری شیر 3 لیتری حدود 2.85 یورو، یک قرص نان 500 گرمی حدود 0.37 یورو و یک بسته 12 تخم مرغ معمولی حدود 0.86 یورو قیمت دارد.

قیمت برنج سفید معمولی حدود 0.7 یورو در هر کیلو، پنیر محلی حدود 5.08 یورو در هر کیلو، فیله مرغ 2.70 یورو در هر کیلو و گوشت قرمز به ازای هر کیلو 4.02 یورو است. برای خرید میوه و سبزیجات باید هر کیلو سیب حدود 0.60 یورو، هر کیلو موز 0.78 یورو، هر کیلو پرتقال حدود 0.92 یورو، هر کیلو گوجه فرنگی 1.02 یورو، سیب زمینی 0.38 یورو و هر کیلو حدود 0.38 یورو بپردازید. پرتقال ها. پیازها.

 

هزینه حمل و نقل در اوکراین
حمل و نقل در اوکراین دارای دسته بندی های خاصی است. هر یک از این شبکه های حمل و نقل عمومی به تنهایی شامل یک زیرمجموعه منحصر به فرد است که شامل وسایل نقلیه ای است که از زمین و دریا عبور می کنند.

اما به طور کلی برای خرید بلیط یک طرفه در شهر باید حدود 0.21 یورو بپردازید. بلیط های ماهانه نیز برای افرادی که اغلب از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند مناسب است. برای این نوع بلیط حمل و نقل عمومی نیز باید حدود 9.15 یورو بپردازید. استفاده از تاکسی های بین شهری نیز در شهرهای مختلف دارای نرخ مشخصی است به طوری که می توان آن را به طور متوسط ​​۱.۲۲ یورو در نظر گرفت.

 

هزینه مسکن در اوکراین
استفاده از خوابگاه در محوطه دانشگاه مقرون به صرفه ترین گزینه برای متقاضیان تحصیل در اوکراین است. از آنجایی که این پردیس ها معمولا در مرکز شهر قرار دارند، اقامت در این اقامتگاه ها دسترسی به سایر نقاط شهر را تسهیل می کند. علاوه بر این استفاده از خوابگاه دانشجویی نقش مهمی در کاهش هزینه اجاره و حتی غذا دارد.

اگر می خواهید به طور مستقل در آپارتمان های شخصی زندگی کنید، باید حداقل 150 یورو را به عنوان اجاره ماهانه در نظر بگیرید. اجاره ماهانه آپارتمان در حومه شهر اغلب ارزان تر است. در حومه این کشور می توانید یک آپارتمان یک خوابه را با قیمت 170 یورو در ماه اجاره کنید. برای یک آپارتمان سه خوابه در حومه شهر باید حدود 301.27 یورو در ماه در نظر بگیرید.




:: برچسب‌ها: تحصیل در اوکراین , ویزای اوکراین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: